The Lost Art of Tape Recording Workflows // Soyuz Spotlights with Belmont University

Michael Janas heads the Audio Engineering Department at Belmont’s Curb College of Music. While instructing students on recording to tape and using analog outboard gear, he’s noticed that many of today’s up-and-coming engineers are completely unfamiliar with the concept of commitment while producing music. In an age where much of our music is built through multiple takes comp’ed together, looped, or built entirely in-the-box, he teaches students to learn how to recognize good takes, commit to them instead of relying on playlisted alternates, and then move on to the next stage of production. The musicians who perform in Belmont’s tape recording sessions find their jobs equally daunting: “If you wanna punch something in, whatever you did before is gone,” Michael says. “Once you hit record over it, you can’t go back.” Musicians have to be well-rehearsed, performing in full takes rather than comp’ing together phrases or riffs one at a time. In this special tape recording session, musician Christiana Alaire and her band of Belmont alumni recorded her song “Lie Here” on a menagerie of Soyuz microphones. She has graciously offered the multitracks of this session for you to download and practice mixing or listen to the raw, unedited recordings of Soyuz microphones on a variety of sources. Enter your email to download those below! Watch our latest Soyuz Spotlights video to learn more about the workflow challenges that tape recording presents for engineers and musicians and see which Soyuz mics were used on the session.

Майкл Джанас возглавляет кафедру звукозаписи колледжа имени Майка Керба при Бельмонтском университете. Инструктируя студентов перед записью на магнитную ленту и перед работой с аналоговым оборудованием, он отмечает, что многие нынешние звукоинженеры-новички совершенно не знакомы с понятием «самоотдача» при продюсировании музыки. В век цифровых технологий, когда музыку можно создать, имея лишь компьютер, он учит студентов отмечать удачные тейки и полагаться на свое чутье, вместо предлагаемых компьютером решений.

Музыканты, приглашенные для звукозаписи, немного ошеломлены словами Майкла: «Если захотите что-то переиграть, то все записанное ранее пропадет; как только кнопка записи нажата — пути назад нет». Музыканты должны хорошо отрепетировать свой материал, потому что композицию нужно сыграть целиком, вместо того чтобы записывать отдельные фразы или риффы. 

В ходе этой звукозаписи при помощи микрофонов СОЮЗ была записана песня «Lie Here» певицы Кристианы Элейр и её группы, состоящей из студентов Бельмонта. Кристиана щедро предоставила мультитрек записи для скачивания, чтобы вы могли попрактиковаться в сведении или послушать исходные неотредактированные записи, сделанные с помощью микрофонов СОЮЗ. Чтобы скачать их, просто введите своё имя и адрес электронной почты в поле под видео.

Посмотрите наше свежее видео, чтобы больше узнать о записи на магнитную ленту — с какими вызовами приходится сталкиваться звукоинженерам и музыкантам, а также о том, какие микрофоны СОЮЗ были выбраны для этой записи.

Download the Tape Session Multitracks

Where to buy
Select country
USA
Argentina
Australia
Baltic countries/Finland
Canada
Chile
Colombia
China
Denmark
France
Japan
Germany
Hungary
Israel
Italy
Mexico
Norway
Netherlands
Poland
Portugal/Spain
Russia
South Korea
Sweden
Switzerland
Taiwan
Turkey
UAE
United Kingdom